Friday, July 29, 2011

First time tengok Mayat kene sembelih dengan azab sekali...V__V

Assalamualaikum da hottest readers!!

Dua hari lepas aku balik kg nenek aku kat Besut..Aku balik coz nak hantar atok aku nak g umrah...Dr Kemaman aku gerak lam pukul 6 petang..aku balik ngn mama jew coz adik aku sekolah..abah aku lak xdapat nak cuti..kerja..Dalam perjalanan tu aku singgah kat tempat adik aku blajar..kat TATI..Mcm besh jew dapat blajar kat situ..ramai org cakap susah nak masuk kat situ..sape yang leh masuk bkn calang2 orang..aku penah gak apply dulu..tapi xdapat...so, skrg adik aku dapat blaja kat situ..secara xlangsung aku agak berpuas hati jugak la ader gak dr ahli keluarga aku dapat blajo kat situ...:D

Lame gak kteorang singgah kat tempat adik aku tu..so, aku ngn mama aku smpai lewat kat Besut dlm pkul 1 pagi camtu...Sampai2 jew..aku terus tengok barang2 yang atuk aku packing..aku tulis nama dan alamat atuk aku kat beg yang die nak bawak tow..mase tengah2 packing tu terlintas kat hati aku "beshnyer kalo aku dapat g Mekah bersama yang tersayang satu hari nnti...:))"

Packing punye packing campur borak2+ngumpat2 ngn kazen aku n maksu aku jam dah menunjukkan 3.30 pagi..saudara2 aku yang tinggal dekat2 dah smpai..semuanya nak g hantar atuk aku kt airport pengkalan chepa..So, dengan xtdonyer aku terus mandi2 n siap..lam pukul 4.30pagi ustaz yang baca doa sempena keberangkatan atuk aku smpai..time tu sayu jew aku rase..mama aku ngn maksu aku dah berendam air mata dah..aku jew masih control cun lagi..tepat jam 5 pagi kami bertolak dr rumah..Atuk n nenek naik keta ngn aku memandangkan keta aku kosong time tu..Dalam perjalanan tu xhenti2 mama aku berpesan kat atuk aku suruh jaga diri..kami berhenti solat subuh di masjid Kota Bharu..

6.45 kami selamat smpai di Airport P.Chepa..Sesampai jew kami terus pegi breakfast..Jam telah menunjukkan pukul 8 pagi, So,tibalah masa nyer atuk aku nak berangkat..time tu aku mmg xdapat menahan air mata aku..Aku mnangis teresak2 tanpa mghiraukan orang lain..aku pimpin atuk aku smpai ker pintu masuk..sedey sgt time tu coz aku memikirkan atuk aku bknnyer sihat sgt nak ker sana..:(( Pukul sepuluh pagi kami beredar dari airport...

ramai sangat orang kat airport ni walaupown time ni baru pukul 7pagi...
menunggu waktu berlepas...mama aku xtinggal atuk aku...anak manje la katekan...:D
atuk saye...:D
sgt ramai kans??

Flight ni dah nak berlepas ker KLIA..singgah ker KLIA dulu baru berlepas ker Mekah.....time ni mR.fiance n auntie2 serta uncle2 aku yang tinggal kat K.L dah tunggu atuk aku kat KLIA coz 45 minute jew flight drpd Pengkalan Chepa ker KLIA..
bile tengok flight terus teringin nak g luar negara..insyaAllah kalo ader razeki aku nak melancong ke luar negara ngn yang tersayang..honeymoon ker kans??gedik!!heheh..:D 
Aku ingat nak terus balik coz time tu aku dah ngntok gle..nak drive pon dah xlarat..tapi aku cube gagahkan juga sbb makcik aku ajak g shoping kat rantau panjang..Aku kalo bab2 shopink mmg xkan tolak..aku follow keta makcik aku...sekali bkn sampai smpai kat rantau panjang..makcik aku bawak ker sempadan thailand..Katanya kat sana lagi murah kalo nak shoping..Sampai jew kat sana aku cam takut jew..eala..aku tengok time tu ramai gle polis n kastam..dengan semua lengkap bersenapang panjang..Aku tanye makcik aku "knape ramai sgt polis ni.. boleh ker mnyeberang ker sana??" Nak seberang ker sana kene naik perahu..time tu aku tengok arus sungai pown mcm deras jew..mmg aku takut gle...

Aku pegi kat tempat abg2 polis..aku tanye die buat ape ramai2 kat sini..xleh nak seberang ker sana ker?? abg2 polis tu cakap boleh..tapi jgn lame2 n xboleh beli beras..Aku dah sedia maklum yang org Malaysia mmg xboleh beli beras kat sana..tp,aku bkn nk beli beras pown..Sementara tu aku sempat gak snap pict orang naik perahu satu due mcm to..Tetibe abg polis tu suh aku simpan camera..aku mcm terkejut gak...td aku tanye dulu boleh ambil gambar x, die cakap boleh tapi jgn ambil gambar diorang yang tengah bertugas tu..tetibe die suh aku simpan lak..blur gle time tu..mule2 aku wat xtahu lagi...pastu abg tu mcm bertegas suh aku simpan camera...!!

perahu ni la yang kene naik untuk ker seberang Thailand...scary kans?
due pict ni jew sempat aku snap...pastu polis tu dah suh simpan..hampeh!!
Aku terus simpan camera lam keta..malas nak gadoh ngn abg polis tu..pastu aku pegi balik kat tempat abg polis tu..tetibe aku dengar kecoh2..orang cakap ader mayat..aku tanye kazen aku n mama aku..aper yang kecoh2 ni ma??mama aku diam jew mybe die xnak aku takut kot..pastu aku xpuas hati..aku pegi tanye kat abg polis yang td..knape bang??ape yang kecoh2 ni..pastu die tunjuk ker sungai..terus aku terpandang sekujur tubuh manusia sedang hanyut dibawa arus sungai..terus aku terkelu xterkata..


aku sempat tengok leher mayat tu seperti kene sembelih..terus aku trase mcm nak muntah...dalam masa yang sama aku tanye knape polis biarkan jew mayat tu..polis tu cakap die xleh nak bertindak sendirian coz kene deal ngn polis belah thailand jugak coz xtahu mayat tu mayat orang Malaysia atau mayat orang Thailand..pastu polis tu cakap lagi.." sbb tu saya suruh awak simpan camera, kawasan ni kawasan sensitif..xleh snap pict sesuke hati..nnti sia2 jew kene tembak ngn orang sana"..time tu berderau darah aku...!!

Selepas mayat tu di bawa naik ternyata empunya tubuh tu orang Malaysia yang telah dibunuh dengan azab sekali..lehernyer di sembelih tanpa rase kasihan...bermacam2 perasaan time tu aku rase..dengan xcukup tdo nyer...nak balik tu terus aku xleh nak drive..nasib baik kazen aku ade..die yang drive balik..tapi, walaumcmne pown sempat gak kami seberang ker sana sekejap untuk beli barang..kbetolan dah smpaikan  xkan nak balik sajeeee..aku sempat gak capai satu due barang...pastu aku terus duduk jew tunggu diorang shopink coz kesihatan xbrape nk mngizinkan..!!

Kejadiaan tu seket sebanyak mempengaruhi aku sejak due ari ni coz aku jadi xlalu nak makan n xlena nak tdo...tdo pown asyik mimpi yang bukan2 jew..sebab tu mama aku xnak kasitaw aku coz mama aku dah tahu aku ni jenis yang lemah semangat dengan bende2 mcm tu....First time lam hidop aku tengok mayat yang sangat nazak depan mata sendiri...smpai hari ni masih terbayang2 lagi.....(V__V)

okelah..bubye...

ps: jumpe next entri...ader cte besh lagi satu!!

4 comments:

  1. @sabella : yup dik agak seram coz mata mayat 2 pown dah xde..mybe kene makan dek ikan ataw kene wat dek pembunuh 2..kejam gle...

    ReplyDelete
  2. deuk k: xtengok depan mate sendiri mmg la x sereeemm....:D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...