Sunday, July 31, 2011

Ramadhan yang paling bermakna dan membahagiakan...^__^

Assalamualaikum semua...:)

Ramadhan datang lagi...Alhamdulillah..syukur ke hadrat illahi kerana aku maseh berkesempatan menjalani ibadah puasa tahun ni..Terime kasih Ya Allah...(nak cenyum panjang2 lah..ngeeeeeeeee:))

Aku rase excited sgt nak sambut ramadhan kali ni coz aku berada di rumah bersama2 family tersayang...xcukup dengan itu...Sambutan ramadhan kali ini disertai oleh kedua-dua nenek aku sebelah abah dan mama...xsangka laks dalam ramai2 cucu kedua-dua nenek aku ni memilih untuk mnyambut permulaan Ramadhan di rumah aku...sedikit sebanyak terase bangga la kan menjadi cucu terpilih kannnnnnn..hehehe...
( wahai kazen2 ku yang poyo jangan jelesssss hoke....:D)

Actually, kazen2 aku sebelah johor iaitu keluarga sebelah abah aku siap mintak cuti kerja kononnya nak sambut ramadhan ngn nenek aku kat kg...sekali nenek aku buat keputsan nak datang umah aku...hiks...kecian diorang yang dah selamat ader kat kg pon skrg ni...:D sabar ea der!!!...itu maknenyer aku adelah cucu kesayangan...lalalala...(ayat bakar line...)

Aku suke melayan kerenah kedua2 nenek aku...biasa la orang tua2 kan...walaupown rumah aku ni kecik jew n diorang sudah tinggal di sini 2,3 ari pown maseh tertukar2 lagi mane satu bilik air, mane satu bilik nak solat, mane satu bilik tdo...kadang2 aku tergelak gak ngn mama aku coz dah due, tige kali aku tunjuk kat diorang tapi masih gak lupe mane satu yang diorang nak tuju..semua tu sedikit sebanyak memecah tawa di rumah aku ni..kalo x, rumah aku ni sunyi je..yelakan..rumah aku ni dh xde baby..semua dah besar2 panjang..masing2 buat hal sendiri..kalo dok rmh pown masing2 mghadap lappy jew...bosan!!!

Sok bermulalah kita menjalani ibadah puasa..xsabar rase nak bangun ari pertama sahur ni..kompem meriah gle sahur ramai2 ni kan...Tadi mama aku dah siap potong2 bahan yang nak masak..mama pown excited jew nak masak sejak nenek2 berada kt aku rumah ni...mama mmg bg layanan first class la kat diorang ni...mama aku xmembezakan layanan terhadap maknyer sendiri dan mak mertuanya (contoh yang terbaik untuk anak2 ikut bila dah berumah tangga nanti...) sbb tow nenek2 suke duduk rumah aku..hekhek..besh kannn jadi anak mama.....ngeeeeeeeeee...:D

okelah..di kesempatan ini aku nak ucapkan..(erk!!mcm nak raye lak rase...:D) Selamat menjalani ibadah PUASA kepada muslimin dan muslimat..Semoga ibadah yang kita lakukan sepanjang Ramadan ni diberkati dunia dan akhirat...amin Ya rabbil Al amin...^__^


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...